Astetta parempi palvelukokemus
Kiertokaaren strategiassa on linjattu, että asiakastarpeet ja odotukset ylitetään loistavalla palvelukokemuksella. Kaikki työntekijämme tekevät asiakaspalvelutyötä kohdatessaan asiakkaita erilaisissa tilanteissa. Lue jäteasemapalveluistamme täältä.
Toteutamme säännöllisesti asiakastutkimuksia sekä kehitämme toimintaamme erilaisten asiakaskyselyjen avulla. Vuoden 2023 aikana pyysimme asiakkailtamme kehittämisehdotuksia esimerkiksi uuden kierrätyskeskuksen toiminnoista.
Kuljetusasiakkuudet toivat paljon töitä
Logistiikkatiimi tuottaa Kiertokaarelle sisäisen ja ulkoisen viestinnän, lajittelu- ja jäteasemapalvelujen neuvonnan, kiertotalouskasvatuksen, kuljetusten asiakaspalvelun, ajojärjestelyn sekä siihen liittyvät tukipalvelut. Tiimiä laajennettiin vuoden mittaan siten, että jätekuljetuksia koskevia asiakasyhteydenottoja käsitteli 4-5 henkilöä.
Vuoden 2023 suurin ponnistus koko logistiikka- ja asiakaspalvelutiimille on ollut jätelain muutoksen mukanaan tuoma kunnan järjestämä bio- ja pakkausjätteiden kuljetus. Se on vaatinut valtavasti asiakasneuvontaa ja viestintää eri kanavissa.
Kiertokaaren järjestämät kuljetukset käynnistyivät heinä–syyskuussa 2023 seitsemän omistajakunnan alueella Hailuodossa, Iissä, Kempeleessä, Lumijoella, Oulussa, Raahessa ja Siikajoella. Pudasjärvellä Kiertokaari on hoitanut vuodesta 2017 lähtien kaikki jätekuljetukset.
Pelkästään syyskuussa käsiteltiin noin 7000 sähköpostia.
Uusissa kuljetusten piiriin kuuluvissa kunnissa Kiertokaari hoitaa keskitetysti taajama-alueiden bio- ja pakkausjätteiden kuljetusten asiakaspalvelun, laskutuksen ja neuvonnan.
Yhteydenottoja tuli todella runsaasti, kun suurin osa Kiertokaaren järjestämistä kuljetuksista alkoi syyskuussa. Logistiikkatiimi käsitteli pelkkiä sähköposteja yhteensä noin 7000 kappaletta, ja lisäksi puhelinliikenne oli hyvin vilkasta.